Kontakt

37 Comments

  1. Hyosung GV

    Witam jesteś zainteresowany publikowaniem Twoich wpisów/ zdjęć/ na FB Hyosunga?

    Przyznaje, że ciekawie opisałeś wyprawę nad jezioro Żywieckie czy możemy ją udostępnić na naszym FB https://www.facebook.com/HyosungPolska

    Pozdrawiam

    Reply
    1. riderrider (Post author)

      Witam,
      Tak, jestem zainteresowany publikowaniem moich wpisów i innych materiałów na FB Hyosunga. Jak najbardziej – zapraszam do udostępnienia opisu wycieczki.
      Pozdrawiam

      Reply
  2. Andrzej

    Witam

    Od miesiąca chodzę wokół nowego GV125, i raz słyszę nie kupuj raz że jest ok. Jak możesz poszerz swojego bloga o wzmianki techniczne (co odpadło, co zardzewiało itp.). Chciałbym widzieć czy warto kupić taki motocykl na kilka lat. O Shadow nasłuchałem się już dosyć 🙂 a o GV125 jest mało w necie, zwłaszcza o nowym.

    Pozdrawiam
    Andrzej

    Reply
  3. riderrider (Post author)

    Cześć,
    Powiedz jeszcze, kto Ci Aquilkę odradzał? 🙂 Widziałeś ten sprzęt? Siedziałeś na nim? 🙂
    Niestety jest tak, że bardzo często wypowiadają się ludzie, którzy ze sprzętem o który pytasz – nigdy się nie zetknęli.
    Jak pisałem innemu koledze z mniejnizcwiartka.pl, też szukaliśmy większej 125 ccm w stylu choppera lub cruisera, szukaliśmy i szukaliśmy. Na tapecie na starcie był shadow. Z racji rosnących cen używek, zaczęliśmy się rozglądać za czymś innym. W końcu już się prawie nastawiłem na Junaka M16. Usiadłem jednak na Johnny Pag Malibu (to ta sama konstrukcja, tylko ze stajni Rometa) i się okazało, że wyglądam na nim super, ale nie wyobrażam sobie dłuższej jazdy na nim – może się mylę, ale widziałem w necie filmik, jak na takiej konstrukcji dwóch gosci gnało jakąś trasę i co? i mieli poduszki pod tyłkami :). Dodatkowo – wydaje mi się, że wykonanie Hyosunga jest na sporo wyższym poziomie.
    Tak czy inaczej – przymierzam się do produkcji filmu, na zasadzie opisu moto i naszych wrażeń z użytkowania, kilku ujęć z jazdy na nim, parkingowy „overlook”, dźwięk silnika itp. Na razie jednak czasu jak na lekarstwo..
    Wracając do Twojego pytania – na liczniku mam ponad 2000 km. Po 1000 km zrobiłem przegląd – wymiana oleju, kontrola moto itp. Podczas przeglądu serwisant podciągnął mi linkę sprzęgła – były kłopoty ze znalezieniem luzu – po korekcie linki tematu nie ma, oraz skontrolował i przesmarował zacisk przedniego hamulca, „bo piszczało”. Niestety dalej piszczy – najprawdopodobniej skrzywiona tarcza. Na razie – ustaliliśmy z serwisem – nie ruszam.
    Nic się nie rozkręca, nie odpada, nie rdzewieje. Żadnych oznak słabej jakości produktu nie zaobserwowałem. Wszystko w najlepszym porządku. Moto pali od dotyku (Rometa musiałem czasem mordować z 10 minut), jeździ bardzo fajnie.
    Zajrzyj na forum hyosunga: http://www.forum.hyosung.info/ i tam też zapytaj. Ludzie kupują te maszyny używane, niekiedy 10-letnie i jeżdżą dalej. Silnikowo i konstrukcyjnie maszyna prosta i niezawodna(opinia serwisanta). Dużo szukałem w necie: w innych krajach Europy zachodniej ludzie wybierają maszyny o małych pojemnościach ze względu na wygodę i oszczędności – i jeżdżą Keewayami Superlight, Hyosungami itp.
    Podsumowując: kupiłem nowego – jestem zadowolony. Warto wspomnieć, że nowy ma 5 lat gwarancji (wyjątek – zakup na działalność gospodarczą, wtedy 2 lata). I prawdę mówiąc – leję i jeżdżę. Np. do Wrocławia – 6 godzin na motorze w jedną stronę, albo pod Żywiec, gdzie go nieco wymordowałem podjazdami z pasażerem (ale o tym na pewno już czytałeś) – i nic się nie rozpada, nie odkręca, nie odpada. Mam nadzieję, że tak już zostanie.
    Pozdrawiam,
    Wojtek

    Reply
  4. Andrzej

    Witam

    Widziałem, siedziałem, odpaliłem 🙂 (wolałbym dokończyć kupiłem). Dzięki za wyczerpujący opis.

    Pozdrawiam
    Andrzej

    Reply
  5. Łukasz

    Witam, chciałbym się dowiedzieć jednej rzeczy ponieważ jestem zainteresowany kupnem, ale powiedz mi jaką prędkością przelotową na trasach można jeździć tym motocyklem żeby go za bardzo nie męczyć? I jaki jest jego maks? Czy tak 90-100km/h przelotowo i ok 120km/h max jest osiągalne? Słyszałem właśnie że te motocykle mają problemy z większymi prędkościami

    Reply
  6. riderrider (Post author)

    Hej,
    Pytanie podstawowe: ile ważysz ? 🙂
    Widzisz, ja nieco ponad 110 kg. Małżonka jakieś 60 kg.
    Przelotowo to we dwójkę 70-90 licznikowo według mnie spokojnie. Na obwodnicy pojechaliśmy we dwójkę licznikowe 120 i był to absolutny max tego moto. Mogło być nawet nieco z górki – niestety nie bardzo mam jak to sprawdzić, więc to spekulacje.
    Ważna rzecz – licznik w górnych partiach możliwości – przekłamuje o około 10 km/h do góry(względem nawigacji Lark cośtam). Czyli licznikowe 120 km/h to 110 km/h na nawigacji.
    Samemu na moto – trochę szybciej.
    Ale uczciwie mówiąc najwygodniej, najbardziej komfortowo, to tak 70-90, wtedy jest super.Chociaż jadąc do Wrocka, przelotową miałem w przedziale właśnie 70-100 km/h.
    Mam nadzieję, że pomogłem.
    Powodzenia w podejmowaniu decyzji.
    Moto jest naprawdę super.
    Pozdrawiam,
    Wojtek

    Reply
    1. Łukasz

      Ja w sumie lekki jestem bo sam ważę 70kg ;), ale za to wysoki (takie geny), aktualnie też ujeżdżam Hyosunga tylko że Cruise 125, a ten jest dość mały, dlatego planuje przesiąść się na coś większego, stąd moje pytanie, Cruisem max leciałem 105 (według licznika więc pewnie coś koło 95 normalnie), ogólnie nie jestem także zwolennikiem szybkiej jazdy 😉 ale te 10 więcej by się przydało, powiedz mi jeszcze kupiłeś Hyosunga z salonu? Ile gwarancji dają na GV125?
      Pozdrawiam
      Łukasz

      Reply
      1. riderrider (Post author)

        Tak, kupiłem Hyosunga w salonie w Krakowie. Gwarancja 5 lat (warunkiem jest nieużywanie motocykla w działalności gospodarczej – przy takim używaniu gwarancja 2 lub 3 lata – nie pamiętam).
        W Cruise jest chyba jeden cylinder (popraw mnie jak coś), więc w aquila z V2 powinna wydać Ci się bardziej elastyczna. Lepszy wg. mnie jest też dźwięk i praca silnika. Jest natomiast zdecydowanie cięższa – co ma wpływ na prowadzenie i balans moto, ale też na dynamikę przyśpieszeń. Ja miałem wrażenie, że Romecik Soft się zbierał szybciej, był bardziej dynamiczny – ale finalnie wolniejszy niż hyosung.
        Jeżeli chodzi o wzrost – to przy moim 183 rozmiar aquili to absolutne minimum (na moto nie wyglądam i nie czuję się jakbym jechał na „osiołku”)
        Pozdrawiam,
        Wojtek

        Reply
  7. Łukasz

    Tak Cruise na 1 cylinder brzmi to nieźle ale tak do 4 tysięcy obr (oczywiście po wyciągnięciu dbkillera) niestety problem z częściami do Cruise w sumie jedynie za granicą coś do kupienia sensownego, niby ma 14km ale demonem tez nie jest, nie chodzi mi o przyspieszenie właśnie ale o prędkość podróżna głównie, dodatkowo przy kufrze z tyłu motocykl staje się trochę galaretowaty, nawet powstaje lekkie zjawisko shimmy jeśli wiesz o co chodzi. Gv napewno jest stabilniejszy na drodze, no nic pojadę obejrzę akurat jeden salon u mnie posiada gv125c szkoda ze nie można zrobić sobie jazdy próbnej ale zawsze będę miał już jakiś wzgląd na całość

    Reply
  8. riderrider (Post author)

    14 km w stosunku do 13 Aquili, to może być tak, że demon z Cruise wyjdzie… 🙂
    Ciężka decyzja 🙂
    Powodzenia.
    Wojtek

    Reply
  9. Krzysiek

    A ja mam może trochę głupie pytanie ale dla mnie to bardzo ważne. Otóż chciałbym się dowiedzieć jaka jest jego (GV125) szerokość. Konkretnie – postawiony bokiem przy samej ścianie ile ma szerokości na wysokości zderzaka samuchodowego. Po prostu mam nie za duży garaż i nie wiem czy ta maszynka by mi weszła przed zaparkowany samochód. Mam Octavkę 2 FL w kombi i jest to dość długie autko. Sam garaż na tyle wąski, że jak przytulę auto do ściany to dopiero mogę w miarę wygodnie wysiąść, więc moto obok nie wejdzie. pozostaje mi jedynie opcja „przed auto”, a nie chciałbym się zgarbić – kupić moto, które okaże się nie mieścić w moim malutkim garażu.
    Pozdrawiam.

    Reply
  10. riderrider (Post author)

    Cześć,
    U mnie wchodzi właśnie w ten sposób – regał z narzędziami, aquila i hyundai i30 w kombii 🙂 I jeszcze zakupy się udaje wyciągnąć przez klapę. 🙂 Garaż 3x6m, więc po bokach podobnie jak u Ciebie, nie da rady.
    Zmierzę po powrocie do domu i napiszę wieczorkiem.
    Pozdrawiam,
    Wojtek

    Reply
    1. Krzysiek

      Twój Hyundai jest o 84mm krótszy od mojej kaczki i mój garaż nie ma 6m długości, więc stąd mój problem.

      Reply
      1. riderrider (Post author)

        Pomierzę i stuknę późniejszym popołudniem.

        Reply
      2. riderrider (Post author)

        Oki, puszczam Ci na razie skan z wymiarami. Jak mi się uda, to przerobię grafikę i opublikuję jako wpis.
        http://mniejnizcwiartka.pl/wp-content/uploads/2015/06/Scan0037.jpg
        Daj znać, czy możesz to zobaczyć i czy jest czytelne.
        Pzdr,
        W.

        Reply
        1. Krzysiek

          Jest jak najbardziej ok. dzięki. brakuje mi tylko jednego wymiaru. jak pisałem wcześniej: moto przystawiony bokiem do samej ściany i wymiar od ściany do najbardziej wysuniętego elementu moto mierzone na wysokości zderzaka samochodowego. Właśnie od tego jednego wymiaru zależy, czy będę mógł go zmieścić w garażu razem z autkiem.
          Pozdrawiam,
          K.

          Reply
          1. riderrider (Post author)

            Specjalnie tak to pomierzyłem, żebyś mógł sobie wyliczyć szerokość na interesującej Cię wysokości.
            Jeżeli założymy, że lusterko jest przy ścianie, to do osi moto masz 98/2 – 49 cm. Do tego dodajesz połowę wymiaru na wysokości, która Cię interesuje. Jeżeli ma to być wysokość podnóżków – to w tym miejscu jest około 68 cm szerokości całego – czyli 34 od osi moto. Razem od lusterka do podnóżka będzie jakieś 80 pare cm. Podnóżek się składa – przy złożonym trzeba liczyć kilka centymetrów mniej.
            Moto można postawić jeszcze na bocznej nóżce. Wtedy jednak zajmuje więcej miejsca.
            Pozdrawiam,
            Wojtek

  11. Krzysiek

    Dzięki wielkie za pomoc i pozdrawiam,
    K.

    Reply
  12. Szogun

    Witam serdecznie,
    Z przyjemnością czytam Waszego bloga i muszę przyznać, iż przekonał mnie do zakupu gv 125 ostatecznie… W związku z zakupem mam pytanie o Wasze sakwy i stelaż (jaki model, może gdzie kupione) do nich gdyż bardzo mi się podobają i ładnie komponują z tyłem motocykla.
    Z góry dzięki i pozdrawiam.

    Reply
    1. riderrider (Post author)

      Cześć,
      Dzięki za wpis.
      Odnośnie sakiew i stelaża – stelaż oryginalny, hyosungowy – kupiony u dealera, tam gdzie motocykl (niestety b.drogo wg mnie, ale cóż było zrobić, jak nigdzie nie było zamiennika…), sakwy natomiast na allegro.pl, niestety, nie mogę odnaleźć linka do aukcji.. Poszukam przez weekend.
      Faktycznie, sakwy prezentują się bardzo zgrabnie, i są: mega pakowne – kiedyś przy ogólno-rodzinnym grillu, przewiozłem w nich 16 puszek piwa oraz dwie litrowe coca-cole, pewnie jeszcze coś by się upchnęło. Aż żałowałem, że nie zrobiłem zdjęcia.
      Pozdrawiam,
      Wojtek

      Reply
  13. Rafał

    Witam serdecznie.
    W związku z tym że też przymierzam się do zakupu motocykla to chciałbym się dowiedzieć zwłaszcza ze gdzieś wyczytałem u Ciebie że interesowałeś się też przed zakupem Daelim VL Dayster. Ja mam właśnie dylemat czy kupić Hyusung Aquila czy Daelim Dayster. Będę wdzięczny za poradę. A tak pyzatym to super blog!!!
    Pozdrawiam
    Rafał

    Reply
    1. riderrider (Post author)

      Cześć,
      Na Daelimie niestety nie dane mi było siedzieć, ale faktycznie sporo czytałem i oglądałem. Dokładnych różnic w wymiarach nie znam, natomiast kształt moto jest raczej podobny. Daelim sprzedaje się w całej zachodniej EU – mają sieć sprzedaży i serwisów – do nas nie dotarli, bo wiadomo – w Polsce poniżej litra, to pod dyskotekę nie zajedziesz bo wstyd 🙂 . Najważniejsza różnica pomiędzy Hyo a Dealimem to silnik – Daelim ma jeden cylinder, Hyo ma dwa w układzie V. Jeżeli masz możliwość zasiąść na Daelimie – próbuj, a potem koniecznie porównaj z Hyo.
      Pozdrawiam,
      Wojtek

      Reply
  14. Andrzej

    Cześć
    Od kilku dni jestem już posiadaczem Hyosunga gv 125 🙂 i w związku z tym mam pytanie, na pewno będziesz wiedział:). Czy nie miałeś kłopotu przy ustawianiu lusterek? Zwłaszcza prawego? Dla mnie jest o wiele za nisko i widać co najwyżej asfalt 🙂 Nie chcę nic robić na siłę, dlatego wolę zapytać. Może wystarczy poluzować i obniżyć lekko uchwyt na którym zamocowane jest lusterko oraz hamulec przedni, wtedy lusterko pójdzie w górę. Dzięki serdeczne za odpowiedź, pozdrawiam

    Reply
    1. riderrider (Post author)

      Cześć Andrzeju,
      Prawdę mówiąc to zupełnie nie miałem takich problemów. Wystarczyła regulacja w zakresie samych lusterek. Lusterka są osadzone na takiej jakby „kulce” i w pewnym zakresie ta kulka pozwala na ruch. Nie regulowałem sposobu zamontowania „wsporników” lusterek na kierownicy.
      Zerknę jak będę przy moto, to postaram się pomóc.
      Pozdrawiam,

      Reply
  15. robert

    Witam. Kiedy będzie kolejny wpis. Myślę, że sezon już rozpoczęty…
    Pozdrawiam

    Reply
    1. riderrider (Post author)

      Witam. Sezon rozpoczęty, ale niestety czasu jak na lekarstwo. Postaramy się nadrobić :). Będzie trochę tras, będzie trochę wpisów o sprzęcie moto i około moto. Trasy będą o tyle istotne, gdyż w sezonie letnim planujemy z Plecaczkiem wakacje w siodle – w sumie około 2000 km i chcemy krótszymi wycieczkami przygotować się do podróży.
      Pozdrawiam,
      Wojtek

      Reply
  16. Kamil

    Cześć !

    Mam kilka pytań, bym był bardzo wdzięczny jeśli odpowiesz bo w sieci jest mało informacji na temat który mnie nurtuje. Czy masz oryginalne stelaże i sakwy ? jeśli nie to gdzie kupiłeś stelaże (sakwy wiem że można dobrać innej firmy). Jak wygląda sprawa z szybką ? jeśli dobierałeś innej firmy to jaką możesz polecić ? Pozdrawiam i życzę udanych wypraw.

    Reply
    1. riderrider (Post author)

      Hej. Stelaże oryginalne, kupione w romecie, szyba nieoryginalna ale porządnej firmy – tak mi przynajmniej mówili sprzedawcy – kupiona u dealera Suzuki. Sprawdze jeszcze nazwę, to dopisze. Wyprawa jak na razie udana – zapraszam na naszego facebooka, tam staram się wrzucać na szybko jakieś zdjatka itp. Pozdrawiam.

      Reply
  17. Kamil

    Cześć , dzięki za odzew 😉 chyba faktycznie szkoda prądu na szukanie stelaży innej firmy. Przewertowałem pół internetu i ciężko o sensowną odpowiedź. Gdybyś poszukał nazwy tej szyby bym był dozgonnie wdzięczny. Pozdrawiam i życzę udanej końcówki weekendu

    Reply
    1. riderrider (Post author)
  18. Jurek

    Witam po raz pierwszy na Waszym blogu. Mieliśmy okazję poznać się na DGR w niedzielę w Krakowie.
    Dziękuje za zaproszenie na tą stronkę i muszę przyznać , że zrobiła na mnie dobre wrażenie.
    Z zainteresowaniem przeczytałem wszystkie wpisy szukając potwierdzenia mojej opinii o naszym orzełku. Wiem to od ponad roku , że decyzja zakupu Hyosunga okazała się ze wszech miar bardzo właściwą. Jak Wam mówiłem udało mi się przekroczyć 14000 km i jak do tej pory poza drobnym przeciekiem na 0-ringu uszczelniającym rozrusznik z obudową moto jeżdzi bezbłędnie. Wprawdzie byłem zmuszony wymienić zespół napędowy ( obie zębatki i łańcuch ) ale powodem wymiany była niewłaściwa konserwacja wynikająca z mojego błędu. Teraz jestem już mądrzejszy o 450 zł i tego pilnuję. Zastanawiam się nawet nad zakupem systemu automatycznego smarowania łańcucha. Częściowo nawet udało mi się rozpoznać temat i wiem , że cena czegoś takiego waha się między 170 a 500 zł. Jednak decyzję podejmę po zakończeniu tego sezonu tak , żeby na wiosnę orzełek był już w to doposażony. Chętnie podzielę się moimi doświadczeniami jak by ktoś był czegoś ciekawy. Na dzisiaj wystarczy. Pozdrawiam

    Reply
    1. riderrider (Post author)

      Dzień dobry, super, że zajrzałeś. Miło było się spotkać i poznać na DGR. Oczywiście zapraszamy do dzielenia się doświadczeniami z użytkowania aquilki, zdjęciami, trasami itp, itd :).Zapraszamy do komentowania wpisów, podsyłania materiałów i kontaktu z nami. Chętnie zaprezentujemy Twoje „aquilkowe” historie 🙂
      Pozdrawiam,
      Wojtek

      Reply
  19. Paweł

    Witaj, sprzedałem swojego X-maxa i chce kupić jeszcze 125 ale motocykl. Biorę pod uwagę Aquilę, która mi się podoba wizualnie. Powiedz mi jak to jest z perspektywy czasu:
    1. Precyzyjność skrzyni (zwłaszcza legendarnego luzu)
    2. Hamulce-jak się spisują, również bęben z tyłu. Blokują koła? Jak z awaryjnością itd.
    Mam na oku rocznik 2014 lub 2015 przebieg ok. 8-9 tys.

    Alternatywą jest Honda Shadow ale cena 15 letniej to cena nowej Aquili.
    Będę wdzęczny za wszelkie info

    Reply
    1. riderrider (Post author)

      Witaj,
      Z perspektywy czasu – skrzynia jest w porządku. Jak pisałem wcześniej – po korekcie linki sprzęgła, problem szukania luzu został zminimalizowany. Na hamulce nie narzekałem nigdy – trzeba mieć świadomość, że motocykl swoje waży, a heble są jakie są (pojedyncza tarcza i bęben). Wyrobiłem u siebie nawyk hamowania obydwoma hamulcami i wg. mnie jest OK – a jak zapewne wiesz, jeżdżę dużo z Plecaczkiem.
      Widzę, że idziesz podobną ścieżką 🙂 Też miałem takie dylematy :). U mnie stanęło na nowej Aquili, co okazało się trafioną decyzją 🙂 Sprzęt bezawaryjny, wygodny, ładny. Szczerze polecam!
      Pozdrawiam,
      Wojtek

      Reply
  20. Krystian

    Poszukuję książki po polsku do Hyosung aquila 125 rocznik 2012. Z góry dziękuje.

    Reply
    1. riderrider (Post author)

      Cześć, zapraszam Cię na facebookową grupę fanów Aquili 125. Poszukaj na fb: Aquila 125 Fans PL. Tam na pewno ktoś poratuje, albo odeśle we właściwe miejsce. Ewentualnie może ktoś z forum Hyosunga pomoże.
      Powodzenia.

      Reply

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *