O podestach słów kilka – Hyosung Aquila GV 125 c

wyrozniony
Hyosung Aquila Gv 125 C podesty

Hyosung Aquila z podestami

Hyosung Aquila GV 125 c to największy przedstawiciel gatunku Cruiser w segmencie motocykli z silnikami o pojemności 125 ccm. Przy swojej długości, motocykl prezentuje się doskonale, sprawiając wrażenie sprzętu z większym silnikiem. Wymiary, oraz układ siodło-kierownica-podnóżki, powodują, że na maszynie siedzi się bardzo wygodnie, oraz pozwala mieć pewność, że dłuższa trasa będzie dla nas przyjemnością.
Przy moim wzroście – 183 cm – to wrażenie zaczyna zanikać po 3-4 godzinie jazdy.
Jadąc do Wrocławia, spędziłem na Aquili 6 godzin, pozwalając sobie na dwie, max 5 minutowe, przerwy w jeździe. Po 4 godzinie jazdy, nogi same zaczęły poszukiwania innej, alternatywnej możliwości ułożenia. Próbowałem opierać piętę o końcówkę podnóżka, co pozwalało na nieco większe rozprostowanie nogi. Wniosek nasunął się sam – potrzeba znaleźć rozwiązanie tego tematu.
Rozwiązania są dwa – obydwa bardzo popularne w motocyklowym świecie.

 

Pierwszym rozwiązaniem jest montaż gmoli silnika i uzupełnienie ich o dodatkowe podnóżki, tzw. spacerówki. Całość prezentuje się dość nieźle. Koszt oryginalnych gmoli to około 1000 zł, do tego spacerówki, kwota około 200 zł. Można oczywiście zamówić gmole dorabiane na zamówienie, niestety w przypadku Hyosunga Aquila, montaż gmoli może wymagać zmian w montażu innych podzespołów motocykla, przeprowadzenie takich operacji poza autoryzowanym serwisem może prowadzić do utraty gwarancji.

Drugim sposobem na poprawienie sytuacji, jest montaż podestów zamiast podnóżków. Zdecydowałem się pójść tą drogą. Po części spowodowane to było faktem, iż oryginalne gmole do 125 ccm to porażka, osłaniają jedynie górną część silnika i wyglądają po prostu nieciekawie. Można zamontować gmole od 250 ccm, ale to również nie do końca przemawiało do mojego zmysłu estetyki (o ile taki we mnie występuje, bo to info nie potwierdzone 🙂 ), chociaż przyznaję, że to rozwiązanie również cały czas chodzi mi po głowie. Po drugie cena. Za oryginalne podesty zapłaciłem około 400 zł z montażem.

Hyosung Aquila Gv 125 C

Podest

Hyosung Aquila Gv 125 C podest

Low rider

Hyosung Aquila Gv 125 C podest

Nie róbcie tego w domu

Hyosung Aquila Gv 125 C podest

Noga na podeście

IMG_20160622_195346640_HDR

Ugięcie jak w turystyku

Motocykl z podestami wygląda w porządku, chociaż padła również opinia, iż będzie się jeździć jak na skuterze. Jedną z najważniejszych zalet podestów jest to, iż częściowo przejmują funkcję gmoli – osłaniają silnik. Są zamontowane na stałe i się nie składają, w przeciwieństwie do podnóżków. W przypadku upadku, przyjmą uderzenie – motocykl upadając na bok, oprze się o podest. Wydaje mi się, iż mogą również ochronić nieco nogi motocyklisty w podobnym przypadku. Najważniejszą jednak sprawą w podestach jest to, że możemy manewrować na nim stopą, zmieniając ułożenie i ugięcie nogi.
Co prawda, podesty montowane są dokładnie w miejscu podnóżka, niemożliwe staje się ułożenie stopy tak, aby pięta opadała w dół, można natomiast – układając nogi w większym złożeniu – siedzieć prawie jak na turystyku. Można też oprzeć piętę o najdalszy koniec podestu, co zapewnia większy przeprost nogi. Można też zdjąć nogę z podestu i oprzeć miejsce nad piętą o podest – w tej opcji, przy moim wzroście, mam prawie prostą nogę. Nie polecam, jest to najbardziej niebezpieczny sposób podróżowania na podestach. Nie jest zatem źle. Mogło by być lepiej, gdyby podesty były niżej nawet o 3-4 cm. Warto też zwrócić uwagę na to, że z podestami mam wrażenie iż gorzej kontroluję moto, co wymusza na mnie utratę dynamiki w zakrętach. Porównując, w przypadku podnóżków,mogłem się zaprzeć i pewniej czułem się w zakrętach, przy podestach przekonuję się do tego od nowa. Testując podesty przejechałem ponad 200 km. Wolałbym żeby były niżej, ale i tak jest dobrze. Planując dłuższą trasę jest to dobry pomysł.

 

4 Comments

  1. Paweł

    Czołem!

    Hyosung Aquila GV 125 to jeden z największych a nie największy przedstawiciel gatunku Cruiser w segmencie motocykli z silnikami o pojemności 125 ccm.. pamiętajmy o minimalnie większych: Yamaha Drag Star, Hondzie Shadow a z nowych sprzętów Junaku M16 oraz M11 (chociaż M11 to typowy chopper)- to tak z „kronikarskiego obowiązku”
    A odnośnie podestów to powiem że to dobry wybór, jeżdżę motocyklem który ma je seryjnie i robią dobrą robotę :). Ciekawa sprawa z tą różnicą w prowadzeniu w zakrętach.. Pozdrawiam serdecznie!

    Reply
  2. majster

    Jednak chyba największy. Siedziałem na wszystkich. Aquila GV 125 jest największa.

    Reply
  3. Zdzisław

    Kolega Paweł chyba porównuje Aquilę 125, do Drag stara i Shadowki o większych pojemnościach. 125 wcale nie są większe, stawiałem obok kiedy szukałem motoru. Junak m16… nie ma nawet widlastego silnika, co daje marny efekt wizualny… No i nie porównywał bym Chińczyka do koreańskiej marki od dawna na zachodnim i amerykańskim rynku. Aquila zdecydowanie jest największa, choć, Yamaha i Honda mają swoje zalety.

    Reply
  4. Boas

    Panowie szukam motorku od dłuższego czasu i w oko wpadła mi ta Aquila, ale cena 14000 PLN zniechęca. Czy są jakies podobne motocykle ale tańsze z gat. Cruiser/chopper do 125 ? Mam 181 cm oraz 100 kg

    Reply

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *