Interkom SENA SMH5-FM – możemy już gadać z Plecaczkiem i nie tylko :)

Interkom SENA

Pogoda jaka jest, każdy widzi. Niestety. To plus inne rzeczy, w które jesteśmy zaangażowani powodują to, że latamy mało. A właściwie prawie wcale 🙁 . Na blogu cisza, na fejsie cisza. Ogólnie bieda. Coś tam próbowałem nagrywać, myślałem nad dodaniem do kanału YT czegoś na kształt v-loga, ale z braku czasu, materiał leży nieobrobiony. Więcej w tym miesiącu jeździłem na L-ce Gladiusie, niż naszej Aquili. Mega porażka, ale cóż zrobić 🙁

Pomyślałem sobie, że może chociaż pochwalę się i poopowiadam o nowych moto-zabawkach. A w sumie jest o czy wspomnieć, ponieważ zbrojąc się na wakacje, nabyliśmy interkom, oraz nawigację. Nawigację przybliżę jak już bardziej ją potestujemy, na razie niewiele wiemy 🙂 , Interkom natomiast, ogarnęliśmy już całkiem, całkiem, więc co nie co możemy już  Wam opowiedzieć.

img_0635 img_0636 img_0637

A więc po kolei:

Narzędzie do komunikacji marzyło nam się już dawno. Jeżdżąc skuterem, nabyliśmy nawet przewodowy interkom, niesamowite dziadostwo, które szumiało nawet jak nie jechaliśmy 🙂 Na zeszłosezonowej wakacyjnej wyprawie, próbowaliśmy do tego używać telefonów z zestawem słuchawkowym – niby się dało, ale cholernie było to niewygodne. Ogólnie, telefonowe rozwiązanie poległo, zanim na dobre pojechaliśmy w Polskę.

Przed wakacjami 2017, uznaliśmy, że przechodzimy na rozwiązanie dedykowane, czyli bezprzewodowy zestaw słuchawkowy z interkomem.

W założonym budżecie możliwości było kilka, po przeglądnięciu tony internetu, mnóstwa testów i przeklikaniu wielu sklepów, stanęło na SENA SMH5-FM.

Kilka technikaliów:

Czas rozmowy: 7h,

Czas czuwania: 6 dni,

Bluetooth 3.0,

Możliwość sparowania do 4 słuchawek, max dystans 700 m,

Radio FM z 10 stacjami,

Możliwość równoczesnego podłączenia telefonu i innego urządzenia bluetooth,

Współdzielenie muzyki,

Sterowanie głosem,

img_0655 img_0656 img_0657

 

Jak to wygląda w praktyce? W eleganckim pudełku otrzymujemy parę kompletnych zestawów interkomu (słuchawki, mikrofon na pałąku, urządzenie), wraz z dwoma wariantami montażu, oraz dodatkami pozwalającymi dopasować urządzenie do danego kasku, kable USB i instrukcje w wielu językach (bez polskiego), wraz z wersją skróconą. Instrukcję w języku polskim można bez problemu pobrać z internetu. Wybraliśmy wersję z mikrofonem na pałąku, dedykowaną do kasków typu JET, lub szczękowych. Drugą opcją jest wersja przeznaczona dla kasków integralnych.

Urządzenie wygląda solidnie, ma matową powłokę. Gniazdo USB jest zabezpieczone wodoodporną zaślepką, gniazdo słuchawek zabezpiecza się wtyczką z blokadą wypięcia. Całość odbieram dobrze.

SENĘ można przymocować do kasku na dwa sposoby. Pierwszy – dedykowany element przyklejany na dwustronnej taśmie 3M z boku kasku. Drugi – skręcane, zaciskowa żabka, którą łapiemy „burtę” kasku. Aktualnie używamy budżetowych kasków Naxy, nie chciałem przyklejać do nich na stałe elementu montażowego, wybraliśmy więc rozwiązanie drugie. Na przyklejony/zaciskowy element nasuwamy właściwe urządzenie, aż do momentu zatrzaśnięcia. Po poprawnym zatrzaśnięciu zestaw siedzi pewnie.

img_0634 img_0643 img_0641

Słuchawki mają tył wykończony czymś w rodzaju rzepa, bez problemu przyczepiły się do wyściółki kasku. Dodatkowo, w pudełku znajdziemy dodatkowe poduszeczki, którymi możemy „pogrubić” słuchawki, tak, aby lepiej przylegały do ucha. W przypadku naszych kasków, nie było takiej potrzeby, co więcej – słuchawki, trzeba było ułożyć idealnie, w przeciwnym wypadku, gniotły w ucho. Kable chowamy pod wyściółkę, oraz pod/za elementy wpinane do kasku (boczki i tył). Jednym z boczków, przymocowałem i usztywniłem pałąk mikrofonu.

Zestawy bez problemu sparowaliśmy z naszymi telefonami (androidowe lenovo moto), oraz z nawigacją (navitel, o tym później). Urządzenia z zestawu są już ze sobą sparowane. SENA ma dwa przyciski, a właściwie przycisk i „kółko-przycisk” (JOG DIAL). Całość obsługujemy kombinacją tych dwóch. Głośność, oraz zmianę stacji radiowych (lub utworów w MP3) obsługujemy kręcąc pokrętłem, a wciskając je, włączamy interkom.

Jak to działa w praktyce? Działa dobrze :). Trzeba się przyzwyczaić do sposobu działania przycisków – np.: głośność zwiększamy kręcąc w dół, a nie w górę, oraz do minimalnego opóźnienia w reakcji. Poza tym, wszystko jest super. Przy włączonych usługach google (m.in.: lokalizacja itp.) możemy głosowo wybierać numery z książki adresowej sparowanego telefonu. Bajera, mówię Wam! Mamy też oczywiście szybkie wybieranie przypisanego numeru telefonicznego.

img_0639 img_0647 img_0640

Interkom komunikuje się z nami, potwierdzając dokonanie wyboru – zarówno funkcji, jak i numeru. Głośność interkomu i telefonu, bez zarzutu do 120 km/h (szybciej nie jechałem:) ) Do 100 km/h jest pełen komfort rozmowy, powyżej, przy wietrze, szum może delikatnie przeszkadzać – ale bez problemu nadal da się rozmawiać. Jedyne uwagi, jakie mam, mam do radia – niestety, nie udało mi się ustawić stacji tak, abym był w pełni zadowolony z jakości dźwięku. Przy odsłuchu muzyki ze sparowanego telefonu jest w porządku, z zestawowego radia jest dużo gorzej. Co ciekawe SENA posiada funkcję dzielenia się muzyką. Oczywiście odsłuch radia, jak i muzyki z innego źródła, przerywane jest przychodzącą rozmową, zarówno interkomu, jak i telefonu.

Do urządzenia udało się „przypiąć” również nawigację Navitel. Na forach znalazłem informację, że jest to niemożliwe – nam się udało, ale nie bez „ale”. W układzie – telefon jako priorytet 1, nawi jako 2, nawigacja jest dużo cichsza niż telefon – właściwie ledwie ją słychać. Do 60 km/h w sumie damy radę, powyżej, jest kiepsko. Muszę jeszcze pokombinować, może uda się to jakoś poprawić – najprawdopodobniej urządzenie GPS ma niezależną skalę głośności ustawianą w zestawie SENY.

img_0654 img_0659 img_0658

Funkcji urządzenia jest jeszcze kilka, można sobie np.: ustawić priorytety urządzeń (telefon, odtwarzacz, nawi), priorytety łączenia z poszczególnymi zestawami SENY. Producent zapewnia też updaty oprogramowania zestawu. Wydaje mi się, że w interkomie najważniejsze to: dobry dźwięk rozmów, wygoda użytkowania, czas działania  – w przypadku tych parametrów, z czystym sumieniem polecam!!! Jazda z Plecaczkiem nabrała nowego wymiaru!!!

 

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *